تبلیغات
کامپیوتر و IT - مباحثی پیرامون ارتقای پیج رنک گوگل و بهینه سازی سئو سایت

مباحثی پیرامون ارتقای پیج رنک گوگل و بهینه سازی سئو سایت

سه شنبه 3 فروردین 1389   11:00 ب.ظ


نوع مطلب : مقاله ،آموزش ،نکات ونرم افزارهای طراحی وب ،

یکی از مهمترین بحثها در مورد افزایش آمار بازدید یک صفحه ی اینترنتی(وبلاگ یا وبسایت) بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو و در راس این موتورها سایت گوگل است، گفته میشود در دنیا حدود شصت درصد جستجوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام میپذیرد اما با کمی دقت نظر میتوان دریافت که این درصد برای کاربران ایرانی کاملا متفاوت است و شاید بتوان به جرات گفت که گوگل دل بیش از نود درصد کاربران ایرانی را بدست آورده است.و این آمار با وجود رقیبانی مثل بینگ ماما و… بدست آمده است.
از این رو در این مطالب مباحثی که مطرح میشود در باب بهینه سازی سایت برای گوگل میاشد زیرا هر موتور جستجوگری الگوریتم های خاص خود را دارد و باید جداگانه به آنها پرداخت ولی چون اکثر ایرانیا از گوگل استفاده میکنند من هم در اینجا مباحث گوگلی را بیان میکنم.


از آنجا که عملکرد موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی است لازم است جهت یادآوری توضیح دهم کلمات کلیدی (keywords) کلماتی هستند که کاربران با جستجوی آنها صفحه ی مورد نظر خود را در اینترنت پیدا میکنند که میتواند یک کلمه یا عبارت باشند مثلا اگر شما همکنون در گوگل عبارت پیج رنک گوگل را جستجو کنید احتمال زیادی وجود دارد که در صفحه ی اول با آدرس این سایت (pcfa.ir) مواجه شوید پس عبارت پیج رنک گوگل یکی از کلمات کلیدی مربوط به این سایت است که همه روزه بازدیدهای زیادی را برای آن از طریق گوگل به ارمغان میآورد.
توجه داشته باشید که در بهینه سازی افزایش آمار یک هدف غایی است و هدف فاعلی ما افزایش رتبه ی سایت در نتایج جستجوست به این معنا که لینک سایت و یا وبلاگ ما به صفحه ی اول و احتمالا به نتیجه ی اول نتایج جستجوی یک کلمه ی کلیدی تا حد امکان نزدیک باشد و به این ترتیب احتمال اینکه کاربر روی لینک سایت و یا وبلاگ ما کلیک کند بالا رود.
یک طراح وب معروف گفته است اگر لینک یک صفحه ی اینترنتی در یکی از سه صفحه ی اول نتایج جستجوی یک کلمه ی کلیدی مرتبط با موضوع آن صفحه در گوگل قرار نباشد آن صفحه یک صفحه ی مرده(غیر زنده) است.

قبل از هر چیز شما میبایست کلمات کلیدی وبسایت و یا وبلاگ خود را پیدا کنید که گرچه ابزارهای تحت وب و یا تحت ویندوز زیادی برای یافتن این کلمات در دسترس هستند اما روشی که من به شما آموزش میدهم کاملا دستی میباشد و بر اساس تجربه ی شخصی بهترین نتیجه را در بر دارد.
هیچ برنامه ای به اندازه ی خود شما نمیتواند درست تشخیص دهد که کلمات کلیدی وبلاگ یا مطلب شما چه هستند کافی است یک بار موضوع مطالبی را که میخواهید در سایت و یا وبلاگ قرار دهید در ذهن خود مرور کنید و سپس به این فکر کنید که اگر کاربری نیاز داشته باشد به مطلب شما دسترسی پیدا کند چه عبارت یا کلمه ای را در موتورهای جستجو وارد خواهد نمود تا در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسد؟ البته اینکه شما با آن کلمه ی خاص به نتیجه اول گوگل بیایید بستگی زیادی به عمل کردن به تمام مراحل بهینه سازی دارد و نیز سایر رقیبانتان که جایگاههای برتر نتایج را در اختیار دارند دارد زیرا فرض کنید کلمه ی کلیدی شما کلمه ی google است و هر چقدر هم که شما بتوانید سایت و یا وبلاگتان را درست بهینه سازی نمایید مسلما سایت گوگل در این زمینه بهتر عمل کرده است پس هدف خود را معقولانه انتخاب نمایید.
یک راه تشخیص این مساله که دستیابی به رتبه های برتر یک عبارت تا چه حد سهل یا دشوار است این است که آن کلمه را در گوگل جستجو نمایید و به تعداد نتایج بدست آمده دقت نمایید مثلا تعداد نتایج بدست آمده برای کلمه ی وبلاگ بیش از ده میلیون نتیجه است در حالی تعداد نتایج بدست آمده برای کلمه ی آموزش وبلاگ نوسی که یک کلمه ی تخصصی تر است کمتر از دو میلیون است پس نتیجه میگیریم که دستیابی به رتبه ی بهتر در نتایج برای کلمه ی “آموزش وبلاگ نویسی” آسانتر است.
همچنین حتما شما به این نتیجه رسیده اید که کلمات هرچه عمومی تر باشند کار شما دشوار تر است. مثلا کلمه ی “آموزش” یا کلمه ی “وبلاگ” کلماتی عمومی تر از عبارت “آموزش وبلاگ” هستند و گرچه کلمات عمومی تر بیشتر مورد جستجو واقع می شوند اما معمولا نتایج بسیار بیشتری هم برای آنها فهرست می شود.

البته استفاده و گرفتن کمک از نرم افزارهای تحت وب و تحت ویندوز هم برای شروع میتواند خوب و کاربردی باشد.

درباره ی نحوه ی کاربرد این کلمات باید دانست که در واقع این کلمات باید در جاهای صحیح خود به کار روند تا نتیجه ی ایده آل را بگیرید، اما از آنجا که این جاها تا حدودی متنوع هستند و هر کدام از این مکانها توضیحات مفصلی نیاز دارد من این مکانها را در مواردی به آنها اشاره میکنم.

مکان اول: آدرس لینک
آدرس لینک در واقع همان لینک یا نشانی وبلاگ(یا هر صفحه ی اینترنتی دیگر) است که شما با تایپ آن در نوار آدرس مرورگر به آن صفحه دست پیدا می کنید و این همان مکانی است که موتور های جستجو بیش از هر جای دیگری به آن توجه می کنند. مثلا اگر شما کلمه ی pcfa را در گوگل جستجو نمایید نتیجه ی اول آدرس این سایت خواهد بود و این به دلیل آن است که این کلمه در آدرس این سایت وجود دارد(البته این تنها یک مثال برای ارزش وجود کلمات کلیدی در لینک است) پس شما از همان روز اول که نام آدرس سایت و یا وبلاگ خود را انتخاب می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید.
اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که این مورد برای کلمات کلیدی انگلیسی کاربرد دارد زیرا نمی توان در انتخاب آدرس از کاراکترهای فارسی استفاده کرد در حالی که در کلمات کلیدی فارسی زبانان از کاراکترهای انگلیسی به ندرت استفاده می شود و همین مساله باعث می شود که به این محل برای جاگذاری کلمات کلیدی در وبسایتها وبلاگهای فارسی اهمیت داده نشود اما سرویسهای وبلاگدهی و نویسندگان سی ام اسها نیز بیکار ننشسته اند و در سیستمهای خود امکانی فراهم آورده اند که می توانید در دنباله ی آدرس مطالب خود از تگهای فارسی (مثلا کلمات کلیدی با کارکتر فارسی) استفاده نمایید . البته توجه داشته باشید که ثبت دومینهای فارسی مقدور است ولی توصیه نمیشود چون در خیلی از نقاط کیبورد فارسی در دسترس نیست.

حال اگر هنوز وبسایت و یا  وبلاگ خود را نساخته اید در انتخاب آدرس و اگر دارای وبلاگ در سرویسی می باشید که امکان قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس لینک مطالب را دارد در انتخاب تگ مناسب توجه نمایید.

مکان دوم:عنوان صفحه

از مهمترین جاهایی که وجود یک کلمه ی کلیدی باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو تصمیم بگیرند در سرچ آن کلمه یک صفحه را در رتبه های برتر نتایج جستجو قرار دهند عنوان آن صفحه است. عنوان صفحه همان کلمه یا عبارتی است که در نوار عنوان (title bar) مرورگر در کنار نام آن مرورگر به نمایش در می آید.
برای مثال عنوان این سایت (مرجعی برای وبمسترهای حرفه ای و آماتور) می باشد و این یکی از مهمترین دلایلی بوده است که گوگل تصمیم گرفته است برای جستجوی این کلمه آنرا در نتیجه ی اول قرار دهد.
اشتباه رایجی که در میان وبمستران و وبلاگ نوسان وجود دارد این است که معمولا از کلماتی برای عناوین وبلاگ یا مطالب خود استفاده می کنند که کلمه ی کلیدی به حساب نمی آیند زیرا کمتر کسی پیدا می شود که آنها را در گوگل جستجو نمایید( مثل مخفف ها، آدرس وبلاگ، حالت فینگلیش یک کلمه یا یک کلمه ی انگلیسی در حالی که مطلب برای فارسی زبانان است و …)
پس شما به عنوان یک وبلاگ نویس حرفه ای سعی کنید این مکان ارزشمند را تلف نکنید، همیشه وقتی مطلبی می نویسید در عنوان آن از یک عبارت یا کلمه ی کلیدی مرتبط با همان مطلب استفاده نمایید.
در ضمن باز هم متذکر می شوم که انرژی خود را روی کلماتی که کسب رتبه در گوگل با آنها بسیار دشوار است تلف ننمایید مثل کلمه های “وبلاگ ، بلاگفا،google، yahoo، آموزش و …)

بعد از توضیح اهمیت وجود کلمات کلیدی در قسمت عنوان یک صفحه در جهت بدست آوردن رتبه ای برتر در نتایج جستجو به قسمت دیگری که یکی از بیشترین اهمیت ها را دارد می پردازیم یعنی خود متن مطلب یک صفحه.
معمولا مطالبی که از وبلاگها یا وبسایت های دیگر کپی برداری شده اند برای گوگل قابل تشخیص هستند و اغلب به آنها رتبه ای داده نمی شود هر چند که ممکن است در موارد نادری مطالب کپی شده بتوانند رتبه های بهتری کسب نمایند اما ما در اینجا فرض را بر این می گیریم که شما قصد کپی برداری ندارید و در واقع مطالب متعلق به خود شما هستند.
همیشه هنگامی که مطالب خود را برای انتشار بر روی وبسایت و یا وبلاگتان می نویسید به یاد داشته باشید که این متن یکی از همان جاهایی است که گوگل آن را برای یافتن کلمات کلیدی آنالیز خواهد کرد. اغلب می بینم که برخی وبلاگ نویسان و حتی گاهی برخی سایت ها و خصوصا سایتهای فروشگاهی در آخر مطلب خود کلماتی را با عنوان کلمات کلیدی و … ذکر می کنند، یعنی کلمات را فهرست وار و بدون هیچ منطقی فقط در جهت بهبود رتبه ی خود در موتورهای جستجو می آورند که البته این ترفند تا حدودی مؤثر است اما به هیچ وجه کاری حرفه ای نیست. کار حرفه ای این است که این کلمات در خود متنی که کاربر آن را مطالعه می نماید وجود داشته باشد که این بستگی به ظرافت و تونایی نویسنده در جاگذاری کلمات در جمله ها دارد مثلا به دو جمله ی زیر دقت کنید:

  • در این جا شما یاد می گیرید که وبسایت خود را برای گوگل بهینه کنید
  • این پست نحوه ی بهینه سازی و ارتقاء رتبه ی وبسایت وبلاگ در موتور جستجوی گوگل را آموزش می دهد

منظور من از هر دو جمله ی بالا یک چیز است پس بهتر است من از عبارتی استفاده کنم که کلمات کلیدی بیشتری را در رابطه با آن مطلب داراست و یقیناً جمله دوم را انتخاب خواهم کرد.
گاهی با اضافه کردن یک حرف اضافه مانند (و = and ) یا (یا = or) و … می توان کلمات کلیدی بیشتری را (بدون آنکه هدف شما برای قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر نمایان باشد) وارد متن نمود یا هنگامی که کلمه ای می آورید معادل (یا مترادف) آنرا در داخل پرانتز هم بیاورید و بسیاری نکته های دیگر که پی بردن شما به آنها چیزیست که باعث تفاوت شما میان یک وبمستر یا وبلاگنویس حرفه ای و آماتور خواهد شد.
فراموش نکنید که هر کاری اندازه ای دارد و نباید تلاش برای افزودن کلمات کلیدی باعث طولانی شدن مطالب شما گردد.

متاتگ keywords و متاتگ description: متاتگها تگهایی هستند که در بین تگ هد (head) قرار می گیرند و معمولا توسط مرور گر به نمایش در نمی آیند بلکه حاوی راهنمایی هایی برای مرورگر و یا موتورهای جستجو هستند.

متاتگهای زیادی برای موتورهای جستجو وجود دارد که من در اینجا قصد ندارم تمام آنها را توضیح دهم اما به نظر میرسد دو متاتگ keywords و description برای جستجوگرهای اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردارند که شما می توانید هر دوی آنها را در بین تگ هد (

) از قالب سایت و با وبلاگ خود پیدا کنید و به صورتهای زیر هستند.

متاتگ کی وردس (keywords) با معادل فارسی کلمات کلیدی به صورت زیر:

متاتگ دسکریپشن (description) با معال فارسی توضیحات به صورت زیر:

توجه داشته باشید که در قالب شما ممکن است طراح قالب تگهای مخصوص سرویس وبلاگ نویسی شما را قرار داده باشد تا بطور خودکار برخی عبارات با آنها جایگزین شود مثلا ممکن است در سرویس بلاگفا تگی که عنوان را مشخص می کند در تگ کی وردس قرار گیرد و به این ترتیب عنوان هر صفحه به عنوان یکی از کلمات کلیدی محسوب شود که کار بسیار صحیحی است و شما می بایست این عبارت را تغییر ندهید بلکه فقط کلمات مرتبط را علاوه بر آن بیافزایید و اگر کلمات غیر مرتبطی وجود دارد حذف نمایید همچنین در تگ توضیحات معمولا نویسندگان حرفه ای قالب وبلاگ ترتیبی می دهند تا توضیحاتی که کاربر  قبلا به عنوان توضیح وبلاگ در قسمتی همچون توضیحات وبلاگ وارد کرده است در این قسمت قرار گیرد.

حال ممکن است این سوال را از بنده داشته باشید که شما عملا باید چه کاری انجام دهید تا از این قسمت به نحو احسنت استفاده نمایید…

کلمات کلیدی:

شما باید در قسمت متاتگ keywords کلمات کلیدی مرتبط با وبسایت و یا وبلاگ خود را وارد کنید البته با در نظر گرفتن نکات زیر:


۱- کلمات میبایستی با یک حرف کاما (،) از یکدیگر جدا شوند. ۲- تعداد کل حروف (کاراکتر) هایی که در این قسمت قرار می گیرد بهتر است کمتر از سیصد حرف باشد(با در نظر گرفتن فاصله ها و کاما ها) ۳- اگر کلمه ی کلیدی شما یک عبارت مانند “پیج رنک گوگل” است بهتر است سه کلمه یا کمتر باشد(ملاک برای تعداد کلمه فاصله های بین آنهاست)

توضیحات:

در قسمت متاتگ description یک توضیح کوتاه از وبسایت و یا وبلاگ خود قرار دهید که این توضیح باید به صورت یک جمله باشد و البته خود این جمله باید حاوی کلمات کلیدی باشد. معمولا این عبارت در هنگام لیست نتایج به عنوان توضیح در زیر لینک وبسایت و یا وبلاگ شما در نتایج گوگل خواهد آمد البته اگر این قسمت حاوی هیچ کلمه ی کلیدی نباشد گوگل به ناچار قسمتی از خود متن وبسایت (که حاوی کلمات مورد نظر باشد) را نمایش خواهد داد. سعی نمایید تعداد کل کاراکترهای این قسمت هم بیشتر از ۲۵۰ حرف (با احتساب فاصله ها) نباشد.

حتی اگر وبسایت وبلاگ شما به عکس و تصویر اختصاص نداشته باشد احتمال فراوانی دارد در هر مطلبی که به وبلاگ ارسال می کنید از تصاویر نیز استفاده کنید . نقش تصاویر در بالا بردن آمار یک وبلاگ از طریق گوگل تقریباً به همان اندازه ی متن است و در برخی موضوعات ممکن است دارای نسبت بیشتر یا کمتری باشد و اغلب آمار وبلاگهای با موضوع عکس و تصویر به سرعت زیادی از طریق بخش images.google.com تأثیر می گذارد.

  • مهمترین بخشی که گوگل به آن توجه می کند تا به این نتیجه برسد که عکس مرتبط با کلمه ای است که مورد جستجو واقع شده است مرتبط است نام آن عکس یا وجود کلمات کلیدی در آدرس آن است به این معنی که اگر به آدرس تصاویر دقت کنید متوجه می شوید که تصاویر می توانند حاوی کلمات کلیدی باشند گرچه بعضی از آپلودسنترها پس از قرار دادن عکس نام آنرا بر اساس الگوهای خود تغییر می دهند اما در بسیاری از سرویسها این امکان در اختیار شماست که عکس را با همان نامی که در روی کامپیوتر شما بر روی اینترنت قرار دهید و از لینک آن در وبسایت و یا وبلاگ خود استفاده کنید گرچه ممکن است دست شما برای استفاده از کاراکترهای فارسی بسته باشد.
  • بخش مهم دیگر Alternate text یا متن جایگزین است که اغلب سرویسها به طور پیش فرض هنگام قرار دادن عکس در مطلب به شما این امکان را می دهند یک متن جایگزین برای عکس تعیین کنید که این متن در دو صورت به نمایش در خواهد آمد اول زمانی که کاربر نشانگر ماوس را روی عکس برای لحظه ای قرار دهد و دوم زمانی که به هر دلیلی تصویر نتواند به نمایش درآید (مثلا زمانی که تصویر به طور موقت در دسترس نباشد یا کاربر نمایش تصاویر را در مرورگر خود غیرفعال کرده باشد) پس همیشه از این بخش برای قرار دادن کلمات کلیدی که هم با عکس و هم با متن مرتبط باشد (حداکثر ۲۰۰ کاراکتر) قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که این ویژگی را خالی نگذاشته اید (این ویژگی در اچ تی ام ال همان شاخص Alt است)
  • در محیط ویندوز قبل از آپلود عکس رو آن کلیک راست کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید و به لبه ی  Summary بروید در این بخش پارامترهایی وجود دارند که قرار دادن کلمات کلیدی در آنها در نهایت روی رتبه بندی تصاویر در موتورهای جستجو بی تأثیر نخواهد بود.
  • بهتر است تصاویر بر روی فضای خود شما قرار داشته باشند یعنی اگر عکس را از اینترنت دانلود می کنید ابتدا آنرا ذخیره کنید و سپس بر روی فضای خود قرار داده و از آن در وبسایت استفاده کیند زیرا عکسی که قبلا در جایی دیگر توسط گوگل شناسایی شده است نمی تواند برای وبسایت شما به راحتی رتبه ی مناسبی به دست آورد.

نکته ی بسیار مهمی که باز هم روی آن تاکید می کنم این است که در انتخاب پارامترهای فوق کلمات کلیدی می بایستی با متن ، خود عکس، و عنوان و … هماهنگ و تا حد امکان ارتباط آنها مستقیم باشد.

اهمیت تبادل لینک:دقت فرمایید منظور من صرفاً این نیست که شما با وبلاگها یا وبسایتهای بیشتری تبادل لینک کنید زیرا تبادل لینک به این معناست که در ازای درج لینک، لینک شوید، بلکه منظور من این است که لینکهای داده شده به وبسایت و یا وبلاگ خود را افزایش دهید و البته بدیهی است که یکی از راه های افزایش لینک های داده شده به وبسایت و یا وبلاگ شما تبادل لینک است.

در واقع یکی از مهمترین پارامترهایی که گوگل برای رتبه بندی صفحات در نظر می گیرد تعداد لینکهای داده شده به یک صفحه است (البته با تاثیر دادن همزمان پارامترهایی که دربخش های قبلی به آنها پرداخته شد).

البته فقط لینک شدن ملاک نیست بلکه اینکه با چه عبارتی لینک شوید هم بسیار حائز اهمیت است زیرا وقتی در صفحات بسیاری به یک صفحه ی مشخص با عبارتی مشخص لینک داده می شود گوگل به این نتیجه می رسد که این صفحه یک صفحه ی تخصصی در رابطه با آن کلمه است و به همین دلیل جایگاه آن را در نتایج جستجو ارتقاء می دهد مثلا خود شما (و بسیاری وبلاگنویسان و وبمسترها) ممکن است در وبسایت و یا وبلاگتان به عنوان لینکدونی یا … به صفحاتی مثل خود سایت گوگل با کلمه “گوگل” یا به سایت یاهو با عنوان “یاهو” لینک دهید یا به سایت میهن بلاگ با عنوان “میهن بلاگ” لینک دهید، و این کار باعث می شود لینکهای داده شده به این سایت با آن عبارت افزایش یابد و آن صفحات در جستجوی آن کلمه در نتایج برتر به نمایش درآیند.

حتی بر اساس این مقوله بمب های گوگلی را می توان منفجر کرد (بمب گوگلی به این معناست که به یک صفحه با عبارت مورد نظر آنقدر لینک داده شود تا گوگل آن صفحه را در نتیجه ی برتر به نمایش در آورد که این کار اغلب با هدفهای سیاسی و تجاری انجام می پذیرد)

بگزارید یک مثال ایرانی از بمب گوگلی برایتان بزنم تا این درس را بهتر متوجه شوید: چند سال پیش که بحث خلیج عربی (به جای خلیج فارس) را مطرح کردند(در گوگل و برخی موسسات بین المللی) از آنجا که این مساله را هیچ ایرانی نمی توانست تحمل کند بمب گوگلی Arabian gulf طراحی و منفجر شد به این صورت که یک ایرانی صفحه ای با عنوان Arabian gulf طراحی کرد و در متن آن پیام خود را قرار داد (صفحه ای شبیه به پیامی که اینترنت اکسپلورر هنگام عدم دسترسی به یک صفحه نشان می دهد با متن The Gulf You Are Looking For Does Not Exist. Try Persian Gulf. به معنی خیلج مورد نظر یافت نشد . خیلج فارس را امتحان کنید) به این ترتیب هنگامی که کسی در هر کجای دنیا در گوگل عبارت مجعول arabian gulf را جستجو کند با این صفحه در نتیجه اول گوگل بر خورد خواهد کرد جالب است بدانید این کار در کمتر از چند روز به وسیله ی تعداد بسیار زیاد لینکهایی که از طرف وبلاگنویسان و وبمسترهای ایرانی به این صفحه داده شد اتفاق افتاد. نکته این بود که برای عملی شدن این طرح وبمستران و وبلاگ نویسان باید فقط با عبارت Arabin gulf به این صفحه لینک می دادند، نه کمتر نه بیشتر….

البته در اینجا تنها کمیت صفحاتی که به شما لینک می دهند شرط نیست بلکه کیفیت آن ها نیز مهم است، و مهمترین پارامتر برای تشخیص کیفیت یک صفحه از لحاظ تاثیر گزاری در رتبه ی شما در گوگل پیج رنک گوگل آن صفحه است که هرچه پیج رنک بالاتر باشد تاثیر گذاری آن نیز بیشتر است.

نکته ی دیگری که باید توضیح دهم این است که مهم نیست لینک شما در کجای یک صفحه باشد و اهمیتی ندارد که کسی روی آن کلیک کند یا خیر بلکه مهم این است که لینک شما وجود داشته باشد.

خوب حال ما به عنوان یک وبمستر و یا وبلاگ نویس چگونه می توانیم لینکهای داده شده به سایت و وبلاگمان را افزایش دهیم؟ برای این کار راههای زیادی وجود دارد که برخی از آنها را در ادمه عنوان می کنم:

۱-ارزانترین و ساده ترین کار تبادل لینک است به این معنا که در ازای لینک دادن دیگران به شما نیز به آنها لینک دهید.

۲-ثبت لینک در دایرکتوری ها و لیستهای اینترنتی.(در پستهای قبلی به این موارد اشاره شد)

۳-ثبت لینک با پرداخت مبلغی به سایتهایی که جایگاه ویژه ای در گوگل دارند و این کار را برای شما انجام می دهند.

۴- اگر کیفیت مطالب شما ارتقا یابند به نجوه ی که بسیار منحصر به فرد باشند بزودی افراد بسیاری در وبسایتهایشان شما را در قسمت لینک دونی بعنوان یک مرجع مناسب لینک شما را ثبت خواهند کرد.

توجه داشته باشید این که شما از چه کلماتی برای لینک شدن با آن استفاده کنید بهتر است با سایر قسمت ها هماهنگ باشد و از کلمات کلیدی استفاده شود.


منبع


نوشته شده توسط : jybenz jybenz

 

نمایش لینکهای شما در لینک من