نكاتی در طراحی لوگو

سه شنبه 6 بهمن 1388   07:48 ب.ظ


نوع مطلب : مقاله ،عکس و والپیپر ،

در این مقاله سعی داریم در زمینه طراحی لوگو و نكاتی كه معمولاً به آنها توجهی نمی شود با شما صحبت كنیم به امید اینكه مورد توجه شما قرار گیرد

 

1- لازم نیست یك لوگو بگوید كه آن سازمان چه كار می كند.

اگر برای یك رستوران لوگو طراحی می كنید اجباری نیست حتماً لوگوی شما به شكل یك غذا خوردنی باشد. یا برای كلینیك پزشكی وسایل پزشكی را نمایش دهد و ...  فقط به دلیل مرتبط بودن موضوع طراحی لوگو نباید شكل آنرا قربانی كنید.

لوگوی مرسدس بنز یك اتومبیل یا اجزایی از آن نیست یا لوگوی شركت اپل یك كامپیوتر نیست.

 

 از مشتری خود كمك بگیرید.

شما به عنوان طراح لوگو باید به نیاز مشتری احترام بگذارید. بعضی مواقع آنها فقط یك لوگوی ساده و حرفه ای می خواهند تا فعالیت یا حرفه آنها در بین رقبا شناسایی شود بنابراین برای پرسیدن اینكه مشتری چه می خواهد شك نكنید.

 

كاغذ را فراموش نكنید.

امروزه طراحی لوگو بدون كامپیوتر غیر ممكن به نظر می رسد ولی استفاده از كامپیوتر به این معنی نیست كه طرح هایی را كه در ذهن دارید روی كاغذ امتحان نكنید و برای كشیدن طرح های اولیه روی كاغذ احتیاجی نیست كه یك نقاش یا هنرمند ماهر باشید. فراموش نكنید كه طرح هایی را كه روی كاغذ می كشید هیچگاه نمی توانید روی كامپیوتر ابداع كنید. اگر با من موافق نیستید قلم و كاغذ بردارید و شروع به كار كنید.

 

مد را فراموش كنید.

اگر بخواهید كفش و لباس بخرید توجه به مد بد نیست چون بعد از مدتی باید آنها را دور بیندازید ولی لوگوی یك كمپانی یا سازمان چیزی نیست كه مطابق مد روز طراحی شود بلكه باید با این دید كه سالهای سال بدون تغییر زیبا و جذاب باشد طراحی شود و اگر غیر از این باشد و مجبور باشید هر چند وقتی مطابق مد طراحی خود را عوض كنید عملاً از هدف اصلی طراحی لوگو دور شده اید چون لوگو باید برای بیننده نام و اعتبار یك سازمان را تداعی كند و اگر مرتب لوگو عوض شود به مردم فرصت به خاطر سپردن نشان آن شركت یا سازمان داده نخواهد شد.

 

ابتدا از رنگ سیاه استفاده كنید.

همیشه رنگ ها را بعد از اتمام طراحی به لوگو اضافه كنید. تشخیص ضعف های طراحی وقتی فقط با یك رنگ و به سادگی كشیده می شوند به مراتب ساده تر است.

 

طرح مناسب را انتخاب كنید.

طرحی كه برای لوگوی خود انتخاب می كنید باید مناسب حال و هوای آن شخص، شركت، سازمان یا سایت اینترنتی باشد. مثلاً اگر برای یك شركت وكالت لوگو طراحی می كنید نباید اشكال طنز به كار ببرید یا اگر برای یك مؤسسه كه در ارتباط با كودكان است لوگو طراحی می كنید استفاده از طرح های خیلی جدی جالب نیست.

 

یك لوگوی ساده بهتر در ذهن می ماند.

هر چه لوگوی شما ساده تر باشد به خاطر سپردن آن ساده تر است. و به خاطر داشته باشید هدف از طراحی لوگو این است كه با یك نگاه در ذهن بیننده حك شود اگر به لوگوی سازمانهای بزرگی مانند میتسوبیشی، سامسونگ، BBC، ... دقت كنید متوجه می شوید كه لوگوی آنها چقدر ساده است ساده بودن لوگو یك برتری دیگر هم دارد و آن این است كه انعطاف پذیری شما در ابعاد لوگو بیشتر می شود و می توانیدلوگوی آن سازمان را در متن ها، تبلیغات و...مختلف استفاده كنید بدون اینكه جزئیات آن (در اثر كوچك شدن ) از بین برود.

 

فقط یك چیز را بخاطر بیاورند

لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود كه فقط یك چیز را در ذهن بیننده تداعی كند آنهم یك سازمان است. پس این لوگو باید منحصر به فرد باشد تا در میان تمام زرق و برق ها و جذابیت ها خود نمایی كند و فقط یاد آور آن چیزی  باشد كه برای آن طراحی شده است.


نوشته شده توسط : jybenz jybenz

 

نمایش لینکهای شما در لینک من
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات